zaterdag 28 mei 2016

Goedkoop een camera batterij kopen en 100% origineel

Batterijen kopen bij het originele cameramerk is een dure zaak. Daarom zocht ik op internet naar batterijshops en vond deze in voldoende hoeveelheid.
Ik had een batterij nodig voor Panasonic met het type VW-VBD58. Kostprijs bij Panasonic 225€.
Op de webshop Batterychampion.be vond ik het juiste type voor 40€ en heb daar mijn bestelling geplaatst.
Halve dag later ontdekte ik op Saake-shop.be niet enkel dit type maar ook het model groter dat er volledig conform uitzag als het origineel. Heb dus bij hen  het grotere model besteld. 45€ + 2,5€ transport (met tracking). Hier werd op de website vermeld dat ze 100% compatibel zijn!





Camera-accu VW-VBD78 voor Panasonic videocamera Camera-accu VW-VBD78 voor Panasonic videocamera

Prijs 44,95
Product is op voorraad
Voor 18:00 besteld
= vandaag verstuurd.




Extreme kwaliteit en betrouwbaarheid
Deze accu voldoet aan de hoogste eisen als het aankomt op kwaliteit, capaciteit en betrouwbaarheid. Niet voor niets geven we 2 jaar volledige garantie op deze VW-VBD78 accu. Een beter alternatief is op dit moment niet op de markt!

Eigenschappen:
• 100% compatibel met de originele accu
• Wordt geleverd met 2 jaar garantie
• Beschikt over het CE-keurmerk
• Opladen met uw huidige oplader mogelijk
• Beschikt over bescherming tegen kortsluiting en oververhitting
• Hoge kwaliteit door A-kwaliteitscellen


Naar website Saake-shop

De volgende dag (zaterdag) kreeg ik van Batterychampion een email dat de batterij verzonden was maar ik moest nog op een link klikken om meer informatie. Daar werd vermeld dat de batterij vertrokken was vanuit AziĆ«. 

De dinsdag kreeg ik mijn bestelling van Saake-shop afgeleverd. Batterij werd opgeladen en daarna in de camera getest. Alles werkte perfect.
Op de achterkant van de batterij stond ORIGINAL OTB + alle karakteristieken + Made in P.R.C.

18 dagen later kreeg ik de levering van mijn bestelling bij Batterychampion.be vanuit China.
Batterij was voor 50% geladen daarom wilde ik ze eerst volledig opladen maar de batterijlader weigerde dit. Het groene lichtje (voor opladen) brandde maar voor enkele seconden, daarna stopte het opladen.
Vervolgens even de batterij in de videocamera gestoken maar deze had totaal geen zin om de batterij te aanvaarden. Dus deze batterij werd teruggestuurd en dit moest naar de hoofdzetel in Nederland.

Heb onmiddellijk terug een batterij besteld bij Saake- shop en deze werd de volgende dag geleverd en ook met het resultaat dat ze 100% werkt.

Achteraf ontdekte ik nog dat bij Bol.com ook dezelfde batterij kon kopen en daar stond duidelijk bij vermeld dat ze geleverd werd via Saake-shop maar nu zonder de 2,5€ transport.

BESLUIT: KOOP NOOIT MEER EEN BATTERIJ BIJ HET MERK VAN UW CAMERA, maar let wel op dat je een originele koopt.
De chip in de batterij wordt zowel gelezen door de batterijlader als door de camera. Deze chip zorgt als beveiliging tegen overladen maar wordt ook gebruikt door de fabrikanten van de camera's om te kijken of het een origineel product van hen is.
PS: niet alle type camera's zoeken naar deze ship. Staat bij de batterij op de website bepaalde types van merken dan wil dit zeggen dat ze wel met die camera's werken.